איום נוסף על יציבות הקואליציה: השר אבידר צפוי להתפטר

אבי רבינא No Comments on איום נוסף על יציבות הקואליציה: השר אבידר צפוי להתפטר

בימים האחרונים איים אבידר להתפטר מתפקידו כשר ולחזור לכנסת, שם יש לו יכולת השפעה גבוהה יותר בקואליציה של 61 מנדטים שזקוקה לכל אצבע בכל הצבעה

אלי אבידר צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר במשרד ראש הממשלה, אלי אבידר מישראל ביתנו צפוי להתפטר היום (שלישי) מתפקידו בממשלה ולחזור לכהן כחבר כנסת, זאת על רקע הביקורת הרבה אותה הוא משמיע על התנהלות הממשלה בשורה של נושאים. עם חזרתו לכנסת, תיאלץ לסיים את תפקידה חברת הכנסת שרון רופא אופיר שנכנסה לכנסת במקומו על פי 'החוק הנורבגי'.

הפרלמנט הנורבגי: שרון רופא אופיר הושבעה לח"כ במקום השר אבידר

בימים האחרונים איים אבידר להתפטר מתפקידו כשר ולחזור לכנסת, שם יש לו יכולת השפעה גבוהה יותר בקואליציה של 61 מנדטים שזקוקה לכל אצבע בכל הצבעה. אבידר צפוי לעשות דין לעצמו בשורה של נושאים החשובים לקואליציה ואם יתפטר המהלך עשוי להשפיע משמעותית על יציבות הממשלה. היום בשעה 14:00 בצהריים יכנס אבידר מסיבת עיתונאים שם הוא צפוי להכריז על התפטרותו.

כזכור, אבידר מונה לפני מספר חודשים ל"שר לתכנון אסטרטגי במשרד ראש הממשלה" ובעצם שר ללא תיק וספג ביקורת רבה על כך. אבידר עשה זאת לאחר שציפה לקבל תפקיד ביצועי ראוי סביב שולחן הממשלה, בפרט לאחר שהיה ממובילי 'מחאת בלפור', אך מסיבה כלשהי 'נשכח' ולא נמצא לו תפקיד הולם.

שר הציניות: "תכנון אסטרטגי" של בזבוז כספי ציבור \ ישראל רובין | דעה

אבידר איים שלא להצביע עם הממשלה בהצבעות השונות בכנסת והוחלט למנותו לשר ללא תיק עד שיקבל את משרד המודיעין, בו מכהן אלעזר שטרן שצפוי היה להיבחר ליו"ר הסוכנות היהודית. אולם שטרן נאלץ לפרוש מהמירוץ לתפקיד בשל פליטת פה פרובוקטיבית ואבידר נאלץ להישאר שר ללא תיק ולספוג ביקורת ציבורית רבה על בזבוז משאבי הציבור וניפוח גודלה של הממשלה. בעבר כבר אמר אבידר כי אם לא יצליח לצקת תוכן מהותי לתפקידו – הוא יפרוש.

אשר במליאה: "השר לענייני כלום" אלי אבידר

שר האוצר לשעבר ח״כ ישראל כ״ץ הגיב: "התפטרותו הצפויה של אלי אבידר מהממשלה היא הוכחה נוספת שאין לממשלה הזאת זכות קיום. שר אוצר כושל שפוגע בציבור, שר חוץ שמאיים על רוסיה, שר בטחון שרואה בחלק משותפיו פוסט ציוניים, התנועה האיסלמית שחולבת את המדינה ומנסה לשנות את זהותה היהודית. וראש ממשלה חסר תוקף. הגיע הזמן לפרק את הממשלה הרעה הזאת ולהקים מיידית בכנסת ממשלה לאומית ציונית אמיתית, שתוביל את מדינת ישראל בדרך הנכונה".



0 תגובות